چهارشنبه 19 دي 1403 - 07 رجب 1446
  SWOT analysis

شرایط موجود جامعه در زمینه انتقال دانش

  نقاط قوت :Strength

1-      تخصص و ظرفیت علمی  و تجربی در دانشگاه .

2-      محیط دانشگاه به عنوان بستری از ایده های نوآورانه .

3-      فراوانی افراد داوطلب در میان دانشجویان و اساتید متعهد دانشگاه نسبت به انجام فعالیتهای عام المنفعه .

4-      تمایل سیستم سلامت و دانشگاه ها برای تعامل با جامعه.

5-      وجود تجربیات موفق گذشته ازتعامل بین دانشگاه،جامعه و صنعت به عنوان الگو برای تعاملات آینده .

نقاط ضعفweakness :

1-      نبود ساختارها و محیطهای واسط و پشتیبان جهت ایجاد لینک بین دانشگاه، جامعه، صنعت و افراد تاثیرگزار.

2-      نبود ساختار نظامند در دانشگاه ها برای جذب و جلب مشارکت پژوهشگران متعهد در قبال جامعه و حمایت از فعالیت آنها.

3-      نبود سیستم اندازه گیری  تاثیرات پژوهشهای انجام شده در سطح جامعه برای اصلاح و ارتقای برنامه ها .

4-      نبود مدلهای جامع برای استفاده کاربردی پرسنل سیستم سلامت (هیئت علمی، پزشکان، دانشجویان،کارشناسان و کاردانان مراکز بهداشتی و درمانی و ...) در انتقال دانش سلامتی به جامعه.

5-      مستند سازی ضعیف نتایج و تاثیرات کاربردی پژوهشها و ارایه مناسب آنها به گروه های هدف مربوطه.

6-      وجود تعاریف و برداشتهای مختلف و وسیع و گاها متفاوت از واژه انتقال دانش.

7-      نبود لینکهای مشخص  و سازمان یافته  با گروه های هدف مختلف جهت تعامل.

8-      وجود سیستم های ارزشیابی و ارزش گزاری  پژوهشی متفاوت در دانشگاه ها و عدم لحاظ شاخصه های انتقال دانش در پژوهشها.

9-      نبود حمایت از طرحها و پژوهشهای انتقال دانش در سطح دانشگاه ها

 فرصت هاopportunities:

1-      وجود پتانسیلهای بالقوه در دانشگاه ها به منظور راه اندازی، ارتقاء و غنی سازی  شبکه همکاری انتقال دانش.

2-      احساس نیاز به حفظ ارزش ها و اشتیاق خوب پژوهشگران در طرح های موجود .

3-      بهبود شرایط خدمات اجتماعی با توجه به  افزایش و ارتقاء تعاملات شبکه های اجتماعی در عصر حاضر.

4-      تغییر تدریجی در رویکرد  جوامع از ارایه خدمات سرویس گرا به اریه خدمات  پژوهش مدار.

5-      ظرفیت و توانمندی گروه های مختلف اجتماعی در قالب سرمایه های عظیم اجتماعی.

6-      پذیریش اصول و رویکرد کار تیمی در بسیاری از ارگانها و سازمانها به دلیل افزایش بازده و کارایی برنامه ها.

7-      افزایش قابلیت همکاری های موثر با سازمان های مردم نهاد

 تهدیدهاthreats :

1-      عدم وجود خط مشی روشن و مشخص در حمایت از برنامه های انتقال دانش در سطح دانشگاه، جامعه و صنعت.

2-      بی میلی اعضای هیات علمی به شرکت در برنامه های  انتقال دانش .

3-      عدم تعهد و پشتیبانی توسط بعضی از گروه های صنعتی از برنامه های تعاملی با دانشگاه و جامعه.

نام :  
نام خانوادگی :  
ایمیل :
refresh captcha
 
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید  
 
  SWOT analysis

شرایط موجود جامعه در زمینه انتقال دانش

  نقاط قوت :Strength

1-      تخصص و ظرفیت علمی  و تجربی در دانشگاه .

2-      محیط دانشگاه به عنوان بستری از ایده های نوآورانه .

3-      فراوانی افراد داوطلب در میان دانشجویان و اساتید متعهد دانشگاه نسبت به انجام فعالیتهای عام المنفعه .

4-      تمایل سیستم سلامت و دانشگاه ها برای تعامل با جامعه.

5-      وجود تجربیات موفق گذشته ازتعامل بین دانشگاه،جامعه و صنعت به عنوان الگو برای تعاملات آینده .

نقاط ضعفweakness :

1-      نبود ساختارها و محیطهای واسط و پشتیبان جهت ایجاد لینک بین دانشگاه، جامعه، صنعت و افراد تاثیرگزار.

2-      نبود ساختار نظامند در دانشگاه ها برای جذب و جلب مشارکت پژوهشگران متعهد در قبال جامعه و حمایت از فعالیت آنها.

3-      نبود سیستم اندازه گیری  تاثیرات پژوهشهای انجام شده در سطح جامعه برای اصلاح و ارتقای برنامه ها .

4-      نبود مدلهای جامع برای استفاده کاربردی پرسنل سیستم سلامت (هیئت علمی، پزشکان، دانشجویان،کارشناسان و کاردانان مراکز بهداشتی و درمانی و ...) در انتقال دانش سلامتی به جامعه.

5-      مستند سازی ضعیف نتایج و تاثیرات کاربردی پژوهشها و ارایه مناسب آنها به گروه های هدف مربوطه.

6-      وجود تعاریف و برداشتهای مختلف و وسیع و گاها متفاوت از واژه انتقال دانش.

7-      نبود لینکهای مشخص  و سازمان یافته  با گروه های هدف مختلف جهت تعامل.

8-      وجود سیستم های ارزشیابی و ارزش گزاری  پژوهشی متفاوت در دانشگاه ها و عدم لحاظ شاخصه های انتقال دانش در پژوهشها.

9-      نبود حمایت از طرحها و پژوهشهای انتقال دانش در سطح دانشگاه ها

 فرصت هاopportunities:

1-      وجود پتانسیلهای بالقوه در دانشگاه ها به منظور راه اندازی، ارتقاء و غنی سازی  شبکه همکاری انتقال دانش.

2-      احساس نیاز به حفظ ارزش ها و اشتیاق خوب پژوهشگران در طرح های موجود .

3-      بهبود شرایط خدمات اجتماعی با توجه به  افزایش و ارتقاء تعاملات شبکه های اجتماعی در عصر حاضر.

4-      تغییر تدریجی در رویکرد  جوامع از ارایه خدمات سرویس گرا به اریه خدمات  پژوهش مدار.

5-      ظرفیت و توانمندی گروه های مختلف اجتماعی در قالب سرمایه های عظیم اجتماعی.

6-      پذیریش اصول و رویکرد کار تیمی در بسیاری از ارگانها و سازمانها به دلیل افزایش بازده و کارایی برنامه ها.

7-      افزایش قابلیت همکاری های موثر با سازمان های مردم نهاد

 تهدیدهاthreats :

1-      عدم وجود خط مشی روشن و مشخص در حمایت از برنامه های انتقال دانش در سطح دانشگاه، جامعه و صنعت.

2-      بی میلی اعضای هیات علمی به شرکت در برنامه های  انتقال دانش .

3-      عدم تعهد و پشتیبانی توسط بعضی از گروه های صنعتی از برنامه های تعاملی با دانشگاه و جامعه.

نام :  
نام خانوادگی :  
ایمیل :
refresh captcha
 
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید